-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44584 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

مگر پيامبر نگفته بود ازدواج سنت من است ،پس چرا حضرت مريم استثنا شد ؟



در رابطه با معناي كلمه سنت ، نخست بايد متذكر شويم كه سنت ، آيين و روش پيامبر اسلام به معناي اعم آن گويند و اين كه سنت انبياء الهي تفاوتهايي با يكديگر داشته باشند به ملاحظه مراحل رشد فكري و روحي بشر ، بطور كلي محل اشكال نمي باشد وليكن سنت ازدواج از جمله اين تفاوتها نبوده است و مي توان با اطمينان گفت همه پيامبران الهي در ترويج سنت پسنديده ازدواج متفق بوده اند و اين كه در ميان برخي شخصيتهاي معنوي بسيار شاخص از بزرگان دين ، استثنائاتي مشاهده ميشود از باب ديگري است ،نه آنكه خرق قاعده پسنديده سنت ازدواج باشد اما اين كه چرا سراسر قرآن كريم مملو است از ذكر مستثنياتي مانند سوختن ابراهيم ( در آتش و معجزات حضرت موسي ( و تولد حضرت عيسي و سخن گفتن او و يحيي در گهواره و غير آن ... به جهت امر بسيار مهمي از حقايق توحيد ميباشد و آن اين است كه گر چه خداي عالميان خلقت جهان را بر پايه سنن و قوانين مستحكمي بنا نموده است ليكن اين قوانين حاكم بر طبيعت و ساير عوالم وجود، غل و زنجيري بر دستان تواناي او نبوده و عالم را از نياز و وابستگي مطلق به اراده و مشيت او خارج نمي سازد و آنچنان نيست كه برخي از يهود اظهار مي نمودند ‹‹ يد الله مغلوله ›› (دستهاي خدا بسته است)

دنباله آيه مي فرمايد ‹‹ غلت ايديهم، بل يداه مبسوطتان ›› (دستهايشان در غل و زنجير باد بلكه دو دست خدا آزاد است ) و نيز از همين روست كه در آيات توحيدي تاكيد هميشگي بر نسبت دادن امور به خداي قادر مشاهده ميشود نه به قوانين حاكم در جهان و طبيعت ‹‹ قل الله مالك الملك تؤتي الملك من تشاء و تنزع الملك ممن تشاء تعز من تشاء و تذل من تشاء بيدك الخير انك علي كل شي ء قدير›› ‹‹بيده ملكوت السموات و الا رض ›› نا گفته پيداست در مقابل اين چنين انديشه ناب توحيدي كه همواره اراده و مشيت او را حاكم بر همه امور معرفي مي نمايد عقايد كساني كه دهر وروزگار را مسبب واقعي همه چيز مي دانند ‹‹ و ما يهلكنا الا الدهر ›› باطل و بي اساس است اهميت اين نكته توحيدي به آن پايه از شدت است كه مومنين نبايد بگويند كه من فردا چنين و چنان خواهم كرد مگر آنكه اراده خدا را استثناء كنند .

‹‹ لا تقولن لشي ء اني فاعل ذلك غداً الا ان تقول ان شاء الله››

















مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.